Pasqua

Det är dött här i Milano, alla milanobor har åkt bort för att umgås med sina familjer under påsken, av 4 milijoner invånare kanske det befinner sig 100 personer i Milano just nu, men men. Vi har haft en underbar vecka med fest och grillning här hemma, det har vart skönt med lite långledigt. Imorgon börjar skolan igen, det är första dagen på nivå 4, vi får se hur det går.

Nu tänkte vi sätta på oss löparskorna och pallra oss till Castello parken för en lååång promenad.

La vita é meravigliosa!
Buona serrata!


Siesta

Jag vaknade nyss med världens nackspärr, råkade somna på en filt på stengolvet på terrassen. Jag har verkligen kommit in italienarnas "ingen stress" vardag. Varje dag när jag kommer hem från skolan sover jag siesta, allt jag gör lägger jag till 20 minuter på, äter lunch klockan 4 och middag klockan 10, ingen stress.
Italienarna gör allt för att förlänga helgen, dom går hem tidigare från jobbet på fredagar och har stängt måndag förmiddagar för att som ska kunna "vila ut sig", jag älskar den här mentaliteten, man känner sig aldrig stressad här, så skönt.

Imorgon är det prov, igen, suck. Jag har inte orkat ta tag i pluggandet så jag måste göra allt ikväll, känns som att det kommer bli en lång natt, jag kommer somna med boken i ansiktet.
Jaja måste sätta igång nu, Buona serrata! 


Mal di testa (huvudvärk)

Igår: Fest
Imorse: Huvudvärk
Idag: Mat
Nu: Sängen!


Käkade lunch vid Naviglio

Sophie



Ospiti

Oj nu har jag inte skrivit någonting här på länge. Vi har haft "gäster" här i snart 3 veckor i streck så jag har varken haft tid eller kännt suget att sätta mig vid datorn. Min syster åkte hem igår, jätte tråkigt! Vi har haft det hur underbart som helst de här 5 dagarna hon varit här och bara festat, solat, ätit gott och njutit.
Mamma är här nu i 3 dagar till så jag ska passa på att umgås med henne så mycket som möjligt också.

Här har det verkligen blivit sommar, för någon dag sen var det 37 grader i solen och jag hoppas det håller i sig!

Jag lägger upp lite bilder från veckan som gått.


Sandra & Jasmina på La Rinascente

aperitivo

utgång









parkhäng



Mys hemma


Buona notte


milano

Sol, sol, sol, vår, drinkar, fest, aperitivo, shopping, parkhäng, vackra människor, vin, god mat, mys, skratt, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men ville bara säga att jag älskar den här staden, livet är underbart!


RSS 2.0